torsdag 11 juli 2013

Intervjuinlägg Nr 3

Hej nu kommer de sista intervjuerna i slutet på min arbetsdag!

Det här är Helen Semere. Hon hade ett sommarcafé på ålderdomshemet Björkängen i Norberg.
Hon fick reda på att projektet fanns via sin mammas kompis, sedan sökte hon via kommunen. Hennes projekt vart slumpvalt, men hon tyckte att det passade henne bra.
Innan så har hon praktiserat på Café kaka, så hon hade lite erfarenheter därifrån hur hon skulle sköta allt. Hon ville göra det här för att sysselsätta sig och för att göra något, även så tyckte hon att just ett sommarcafé passade de äldre.
Sommarcafét var för alla så alla var välkommna dit.
Hon sa att hon fick ta eget iniativ och fixa allt själv. Hon sa även att hon gillar att baka.

Foto och text: Elin Forsberg

------

Det här är jag! Jag fick höra om det här sommarjobbet genom kommunen. Jag hade sökt vanligt till kommunen, men de ville väl att alla skulle få sommarjobb, så de kopplade mig vidare till Katarina, och så fick jag mitt sommarjobb.
Jag gillar att fotografera och skriva så jag tyckte att just det skulle passa mig, att skriva och fotografera de andras projekt.
Mitt mål är att så många som möjligt ska läsa min arbetsblogg och att jag kanske ska lära mig något nytt av det här.
Så jag valde att göra detta för att jag tycker det verkar som en kul grej, och inte det vanliga man brukar få via kommunen.
Jag har lärt mig hur man kommunicerar bättre och lite bättre hur man kan få bättre kort.

Foto och text: Elin Forsberg
------
Så, det var alla intervjuer och nästan alla inlägg som jag kommer göra.

Jag hoppas ni har tyckt bloggen har vart intressant med mycket bilder och sådant.

//Elin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar